SEK (kr) (SV)
  • Nederlands
  • English (US)
  • Deutsch
  • Vlaams
  • Svenska
  • Français
  • Español
  • Italiano
  • Dansk
  • Norsk
  • English (UK)
  • Suomi
  • Português
  • Polski
  • Deutsch (CH)
  • Deutsch (AT)
    • Kundbetyg 8.4 / 10
  • Biluthyrning sedan 2005

Vad kan jag göra åt orättvisa skadeståndskrav på min deposition?

Om du fortfarande befinner dig på uthyrningskontoret, insistera på en gemensam inspektion av bilen. Om du tog bilder av bilen när du hämtade ut den, be uthyraren att jämföra det aktuella fordonets skick med bilderna. Om det visar sig att skadan fanns redan tidigare, be att incheckningsdokumentet bekräftar att ingen ny skada har uppstått under din hyra.

Om du fick debiteringen efter uthyrningen när du redan var hemma, be biluthyrningsföretaget att bevisa att den angivna skadan orsakades under din hyresperiod. Be också om en faktura för skadan. Om du tog bilder av bilen när du hämtade ut den och när du återlämnade den, ha dem redo för att motivera din ståndpunkt.

  1. Startsida
  2. Vad kan jag göra åt orättvisa skadeståndskrav på min deposition?