SEK (kr) (SV)
  • Nederlands
  • English (US)
  • Deutsch
  • Vlaams
  • Svenska
  • Français
  • Español
  • Italiano
  • Dansk
  • Norsk
  • English (UK)
  • Suomi
  • Português
  • Polski
  • Deutsch (CH)
  • Deutsch (AT)
    • Kundbetyg 8.4 / 10
  • Biluthyrning sedan 2005

Jag får hela tiden betalningsfel när jag försöker boka online

Det kan finnas många olika orsaker till en felaktig betalning. Några vanliga orsaker är t.ex:

- Felaktigt inmatade kortuppgifter (felaktigt kortnummer, felaktigt utgångsdatum)
- Beloppet överskrider gränsen
- Utländska valutor accepteras inte på användarens kort
- Betalningen blockerades av banken som en säkerhetsåtgärd
- 3DS-fel (användaren angav inte lösenordet eller SMS-koden eller bekräftade inte transaktionen i sin bankapp för att godkänna betalningen)
- 3DS stöds inte (användarens bank stöder eller tillåter inte denna typ av transaktion)
- Kortuppgifter anges med lösenordshanterare/ sparade kortuppgifter används i webbläsaren (Vårt tips, försök att ange dina kortuppgifter manuellt igen)
- Adblocker aktiv. Din adblocker kan blockera 3D-verifieringsprocessen på vår webbplats.
- Du använder webbläsaren Firefox. Denna ger ibland problem under en onlinebetalningsprocess. Prova en annan webbläsare för betalning, t.ex. Chrome.

För vissa användare hjälper det att avinstallera och installera om appen på den telefon som används för att göra autentiseringen. Om autentiseringen misslyckas upprepade gånger råder vi dig att kontakta din bank för mer information eller att använda ett annat kreditkort.

Om du är osäker och behöver hjälp kan du alltid kontakta vårt dedikerade supportteam via vårt kontaktformulär online.

  1. Startsida
  2. Jag får hela tiden betalningsfel när jag försöker boka online